5 TON - przeprawa dla wyprawy, Mazury - Off-fear

Przejdź do treści

Menu główne:

Imprezy
V edycja rajdu moich marzeń.
Rajdu, który jest na terenach najbliższych memu sercu - Mazury, pojezierze Ełckie.
Rajdu, w którym nie ma czasówek. Lubisz to pędź, nie lubisz kontempluj naturę.
Rajdu, na którym współpraca jest ważniejsza od osobistego mistrzostwa.
Rajdu, od początku do końca robionego z myślą o wyprawowcach. Bez topienia, łamania, masakrowania ale myśleć trzeba.
Beata
50% typowa turystyka 4x4, 50% przeprawa dla samochodów wyprawowych.

Będziesz jechać po mazurskich ostępach trafiając na piękne miejsca warte zatrzymania się i obejrzenia. Będziesz pokonywać przeszkody terenowe i zdobywać pieczątki. Będzie mokro (ale nie do klamek), stromo i krzywo (ale nie w pionie). Zanim jednak rozpędzisz swoja machinę 4x4 i zaczniesz siłą taranować przeszkodę przypomnij sobie, że po przejechaniu Twój samochód ma być nadal sprawny. Zachęcam do rezygnacji z ciśnienia i konkurowania, zamiast tego zachęcam do kombinowania i współpracy.

Wszystko co przygotowaliśmy da się przejechać, ale wymaga to czasu, pomyślenia i próbowania.


Zapewniamy przyjazną atmosferę i dobrą zabawę.

Szybkość przejazdu nie ma znaczenia. Ważna jest skuteczność zespołu, a zespołem będą 2 auta (3 w przypadku niearzystej liczby). O pomyślnym zakończeniu przeprawy decydować będzie współpraca, nie tylko między kierowcą i pilotem, ale również między autami w drużynie. Można zgłosić się samemu lub od razu w parze z innym autem. Załogom zgłaszającym się samodzielnie dobierzemy towarzystwo.

Nazwa 5 TON bierze się właśnie z tego, że 2 samochody wyprawowe to zazwyczaj 2,5t + 2,5t. Razem ważą 5t.

UWAGA: do punktacji liczą się tylko te pieczątki, które zebrały wszystkie samochody jadące razem. Na 5 TON jedziemy zespołowo.

Dla kogo?

  • dla tych, którzy cenią turystykę4x4 ale czasem lubią zjechać z szutrówki,
  • dla tych, którzy chcą sprawdzić możliwości swoich terenówek,

  • dla tych, którzy chcą przetestować swoje umiejętności,

  • dla tych, którzy cenią atmosferę współpracy i dobrej zabawy,

a tego wszystkiego chcą doświadczyć w przyjacielskiej atmosferze, bez wyścigów, bez konkurowania w tradycyjnej formie.

Zapraszam osoby, ktorym zależy na dobrym imieniu off-roadu, które wolą 2 godziny jechać przez 100m błota, niż wjechać w pole i narobić szkody. Korzystamy z terenów prywatnych, leśnych i gminnych za zgodą. Chcemy utrzymywać dobre relacje z otoczeniem i udowadniać innym, że off-road to wspaniały sport.

Cała trasa jest pomyślana pod kątem samochodów wyprawowych, będzie więc odpowiednio szeroko, nie trzeba brać ze sobą piły :) Próby terenowe również przygotowaliśmy z myślą o znacznie cięższych, większych i mniej dynamicznych autach 4x4.

Gdzie?
Na przepięknym pojezierzu Ełckim, jedynej chyba części Mazur, która nadal jest dzika.

Czym przyjechać?
Wyprawówką, która ma solidne zaczepy do wyciągania i opony minimum AT. Wyposażenie minimum: kinetyk, szekle, łopaty, gumowce lub klapki.

Jak to będzie wyglądało?

1. Zapraszamy już w piątek 27.09. Nieopodal ośrodka, w którym bedziemy przebywać zaprosimy Was wieczorową porą na pierwszą przygodę 4x4. Do pokonania będą przeszkody na torze off-road, będzie też ognisko przy którym się pointegrujemy.

2. Dla osób, którym nie uda dotrzeć się w piątek, w sobotę. 29.09 odprawa o godzinie 9:00.
3. 28 i 29.09 będziecie pokonywać trasę o łączej długości prawie 160km. Będzie wysoko, głęboko, mokro i krzywo, ale też pięknie, dziko i blisko natury. Przewidujemy, że na pokonanie całej trasy będziecie potrzebować około 15 godzin, nie licząc dojazdów i zjazdów na nocleg. Dobrze planujcie.

4. Każdy zespół wyjeżdza na trasę o której godzinie chce, sugerujemy przeznaczenie 6-8 godzin dziennie. Można jechać nocą ale straci się piękne widoki, których pełno na trasie.
5. Na trasie przygotowane zostały próby z pieczątkami (dla niezorientowanych, w różnych miejscach oznaczonych taśmami będą wisiały pieczątki. Trzeba będzie podjechać wystarczająco blisko aby przybić stempelek do kartki papieru, przymocowanej wewnątrz samochodu).

6. 28.09 w sobotę o godzinie 19:00 rozpoczynamy biesiadę. 3 gorące posiłki, sałatki, przekąski i napoje. Alkohol we własnym zakresie.
7.
Noclegi rezerwujemy w ośrodku Gryfia.
8. Niedziela, 29.09 kolejny dzień trasy. Karty drogowe zdajemy do godziny 16:00 w ośrodku Gryfia. Na pożegnanie zaprosimy Was też na gorącą strawę. W ciągu godziny podliczenie wyników, nagrody i pożegnania.

Cena:
580zł udział w imprezie samochód, a w nim 2 osoby. Dodatkowa osoba dorosła dopłata 150zł, dzieci w wieku szkolnym 50zł, mniejsze dzieci dopłata 30zł.
50zł rabatu dla klientek i klientów Off-fear oraz Mazurskiej Włóczęgi 4x4, Klubu Polski Off-road.


Cena obejmuje:

udział w rajdzie, zgody i opłaty za przejazd po terenach prywatnych, leśnych i gminnych, materiały nawigacyjne, biesiada 28.09, pamiątkowe naklejki i koszulki.


Cena nie obejmuje:

noclegu - w ośrodku Gryfia (tel. 87 621 58 73) samodzielnie rezerwoujecie sobie noclegi, powołując się na udział w rajdzie 5 TON - nocleg 50zł. Oczywiście można spać gdzie indziej, ale rekomendujemy to miejsce, tam będzie się zaczynała i kończyła trasa.

wyżywienia w ciągu dnia - na czas przejazdu należy zaopatrzeć się w jedzenie, tak jak na wyprawach, trasa nie przebiega koło restauracji.

Obejrzyj filmy z poprzednich edycji:
Regulamin
Zasady ogólne:
1. Za kierownicą samochodu może przebywać tylko osoba pełnoletnia, która posiada prawo jazdy uprawniające do kierowania pojazdem, na którym startuje.
2. W imprezie mogą wziąć udział dzieci pod warunkiem wzięcia pełnej odpowiedzialności za nie przez rodziców lub opiekunów prawnych.
3. Każdy uczestnik imprezy zobowiązany jest do posiadania dowodu rejestracyjnego pojazdu, na którym startuje z ważnym przeglądem technicznym i aktualnym ubezpieczeniem OC.
4. Pojazdy bez ważnego przeglądu technicznego i ubezpieczenia OC,- NIE BĘDĄ – wpuszczane na trasę imprezy.
5. Uczestnicy wyjeżdżający na trasę otrzymają instrukcję (na starcie przy odprawie)
6. Każdy samochód musi być oznakowany przekazaną przez organizatorów naklejką startową.
7. Uczestników imprezy obowiązuje bezwzględny nakaz stosowania się do przepisów ruchu drogowego.
8. Maksymalna prędkość przejazdu przez nieasfaltowe drogi wynosi 40km/h, chyba, że znaki drogowe ograniczają prędkość w większym stopniu.
9. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do wykluczenia z imprezy osób pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających.
10. Organizatorzy nie przyjmują żadnej odpowiedzialności za szkody i straty powstałe u uczestników imprezy jak i spowodowane przez nich szkody u osób trzecich.
11. Ze względu na wykorzystanie terenów prywatnych i gminnych, oraz relacje z udostępniającymi, załoga, która wjedzie na pole, w las, poza wyznaczoną trasą, zostanie poproszona o opuszczenie imprezy.
12. Uczestnicy zobowiązują się nie pozostawiać po sobie w żadnym miejscu śladów swojej obecności w postaci śmieci lub zniszczeń.
13. Uczestnicy biorą udział w imprezie na własne ryzyko i ponoszą wyłączną odpowiedzialność karną i cywilną za szkody spowodowane przez siebie i prowadzony pojazd.
14. Uczestnik jest zobowiązany do przestrzegania regulaminu oraz poleceń organizatorów.
15. Zabrania się nie sportowego zachowania pod rygorem wykluczenia z imprezy.
16. Zabroniona jest jazda poza wytyczona trasą pod rygorem dyskwalifikacji
17. W przypadku awarii, wypadnięcia z trasy i innych tego typu wydarzeń uczestnicy są zobowiązani do natychmiastowego udzielenia pomocy.
18. Organizator zobowiązuje się do udzielania pomocy uczestnikom na trasie po zamknięciu imprezy, nie gwarantujemy, że będzie to możliwe wcześniej.
19. Uczestnicy zobowiązują się dbać o dobre imię społeczności off-roadowej poprzez szczególne poszanowanie terenów przejazdu oraz nawiązywanie przyjacielskich relacji z lokalną ludnością.
20. Część pieczątek znajduje się na terenach publicznie dostępnych. W przypadku zerwania pieczątki (niemal zawsze zostaje sznurek), uczestnicy dokumentują jej zdobycie zgodnie z zasadami fotopieczątek, tj. należy podjechać do sznurka tak blisko jakby była tam pieczątka, sięgnąć kartą drogową do pozostałego sznurka i zrobić zdjęcie. Zdjęcia wysyłamy sms pod nr 601641117, z informacją o nr załogi i oznaczeniu pieczątki - np nr 20 F (obowiązują pieczątki literowe).
21. Organizator ani osobiście, ani telefonicznie nie udzieli informacji na temat miejsca, w którym jest pieczątka.

Zasady punktacji rajdu:
1. Na trasie rajdu w oznaczonych miejscach znajdują się pieczątki. Pieczątkę należy przybić na karcie drogowej pojazdu. Zabrania się zrywanie i niszczenia pieczątek.
2. W rajdzie biorą udział zespoły składające się z 2 lub 3 samochodów.
3. Za każdą pieczątkę przybitą na kartach drogowych wszystkich samochodów w zespole, zespół otrzymuje 1 punkt.
4. Pieczątka nie przystemplowana na każdej karcie drogowej zespołu nie będzie punktowana.
5. W punktacji nie jest brany pod uwagę czas przejazdu.
6. Zdanie kart drogowych następuje w niedzielę na mecie, między godziną 14:00 a 16:00 .
7. W niedzielę 30.09.2018r. wszyscy uczestnicy są zobowiązani stawić się w wyznaczonym miejscu do godziny 16:00.
Zapisy
Zapisy się skończyły, może się jednak tak stać, że ktoś zezygnuje z udziału. Nomalna sprawa, auto do nieprzewidzianego remontu, teściowa z miłą wizytą na weekend i inne, równie ważne sprawy. Zadzwoń do mnie dowiedzieć się jak sprawy się mają. 601641117
Trochę zdjęć:
 
Copyright 2015. All rights reserved.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego